7 Şubat 2017

Yoksunluk belirtileriyle başa çıkabilirim!

 

Yoksunluk Belirtileri ile nasıl başa çıkılır?

Sigara bırakma esnasında görülen tüm belirtiler yoksunluk belirtileridir. Bunlarla başa çıkabilmek için tüm yoksunluk belirtilerinin geçici olduğu, sigarayı bırakan pek çok kişide görüldüğünü unutmayın. Ailenize ve yakın çevrenize sigarayı bıraktığınızı söyleyin ve onlardan destek isteyin. Başa çıkmak için kendiniz yöntemler geliştirebileceğiniz gibi, aşağıdaki önerilerimizi de uygulayabilirsiniz:

* Huzursuzluk, gerginlik, sinirlilik, aşırı tepki verme eğilimi, hayattan zevk alamama söz konusu olduğunda yürüyüşe çıkmak, duş almak, spor yapmak, müzik dinlemek, hobilere zaman ayırmak rahatlatıcı olabilir.

* Uykusuzluk ve baş ağrısı için akşam saatlerinde çay, kahve, kola gibi kafeinli içecekleri olabildiğince içmemeniz veya az içmeniz, ılık duş almanız, ılık süt, bitki çayları içmeniz yararlı olabilir.

* Kabızlık oluştuysa bol su içmek, kayısı, incir, armut gibi meyveler, kepek unundan yapılmış ekmek, yeşil yapraklı sebzeler, tahıl gibi posa içeriği yüksek yiyecekler tüketmek, her gün aynı saatlerde tuvalet alışkanlığı kazanmak sorunu çözmenize yardım edebilir.

* Ağız kuruluğu olduğunda su içmek, sakız çiğnemek bu sorunu giderebilir. Ağızda yaraların çıkması durumunda doktorunuza danışarak iyileşmesine yardım edecek ilaçları kullanabilirsiniz.

* Sigara bırakma döneminde ilk birkaç ay içinde 3-5 kilo alınması beklenen bir durumdur. Bu sizi ürkütmemeli ve sigaraya tekrar başlamak için bahane olmamalıdır. Öğün atlamadan düzenli, ancak un ve şekerden fakir düşük kalorili gıdalarla beslenmek, egzersiz yapmak kilo artışının beklenenden daha fazla olmasını engelleyecektir. Ayrıca el ağız alışkanlığından kurtulmak için çerez, cips, bisküvi, çikolata gibi yağlı ve yüksek kalorili yiyecekler yerine mevsim meyveleri ve çiğ yenebilen sebzeleri yemeyi tercih etmelisiniz.

* Aşırı sigara içme isteği olduğunda, kısa süreli olduğunu, birkaç dakika içinde geçeceğini unutmayın, bu isteğe yenilmeyin. Ortam değiştirebilir, temiz havada nefes egzersizleri yapabilirsiniz, su içmek veya bir şeyler yemek işe yarayabilir.

* Sigarayı bırakmak sizin sağlığınız için attığınız önemli bir adımdır. Doğru beslenme ve egzersiz ile sağlığınızdaki iyileştirmeleri genişletebilirsiniz. Bu hem yoksunluk belirtileriyle başa çıkmanızı kolaylaştırır, hem de kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar. Çözemediğiniz sorunlar için ilaç tedavileri bulunmaktadır, doktorunuza başvurun.

Türk Toraks Derneği Tütün Kontrolü ÇG

TEMİZ HAVA SOLUMAK HAKTIR

TWITTER

© 2017 Türk Toraks Derneği. Tüm Hakları Saklıdır