Astım hastalarında bazı ilaçları kullanmak tehlikeli olabilir.

toraks.org.tr /

Astımlıların yaklaşık %10’unda ilaçlar önemli rol oynar. Çeşitli ilaçlar astım krizine yol açabileceği gibi, sadece öksürüğe de neden olabilirler. Bu nedenle herhangi bir nedenlerle doktora başvurulduğunda birey mutlaka astım hastası olduğunu bildirmelidir.

 
Başka bir doktor tarafından verilen ilaçlar astım tedavisini düzenleyen ve takip eden doktora mutlaka gösterillmelidir. Doktora danışılmadan rastgele ilaç alınmamalıdır.
 
Astımlı hastaların kullanımında risk oluşturan başlıca ilaç grupları: Yüksek tansiyon, kalp damar hastalıkları, kalp ritm bozuklukları, migren, göz tansiyonu (glokom) için kullanılan bazı ilaçlar; ameliyatlarda kullanılan anestezik maddelere, aspirin ve benzeri ağrı kesiciler/romatizma ilaçları, röntgen incelemeleri esnasında kullanılan ilaçlardır. Her astım hastasında değil ama bazı astımlılarda bu grup ilaçların çok dikkatli kullanılması gerekir. Astım hastasının kullanacağı ilaçların güvenli olup olmadığını mutlaka Göğüs Hastalıkları hekimine danışması en doğru yaklaşım olacaktır.
 
 
Türk Toraks Derneği Astım & Alerji Çalışma Grubu