Sigarayı Bırakabilirsiniz

toraks.org.tr /

Bağımlılık yapıcı bir maddeden kurtulmak güçtür ancak imkansız değildir, kararlılıkla başarılır. Pek çok bağımlının zorlandığı nikotin yoksunluk belirtileri geçicidir. En çok 2-3 haftalık süre sizi zorlayabilir. Bu önemli dönemden sonra sigara içmeyi size hatırlatan pek çok şey size sigarayı hatırlatmaya devam edecektir. Ancak siz bırakmak konusundaki kararlılığınızı sürdürürseniz hatırlatıcı çevresel unsurlar (yemek sonrası çay, kahve gibi) ile sigara arasındaki bağ zayıflayacaktır.

Sigarayı bırakmaya çalışırken nikotinin özelliklerinden dolayı zorlandığınızı unutmayın, kendi iradenizi suçlama eğilimine girmeyin.

Kişi kendi kendine bırakmayı denediğinde zorlanıyorsa etkinliği kanıtlanmış tıbbi tedavi yöntemlerinden yararlanabilir. Bu yöntemler, nikotin yerine koyma tedavileri (bant veya sakız) ve ağızdan yutularak kullanılan tedavilerdir. Bu yöntemler sigara kullanma isteğinin azaltılması ve yoksunluk belirtilerinin önlenmesi açısından başarılıdır.

Bunlara karşılık çeşitli tıbbi olmayan yöntemler de söz konusudur (luksopuntur, bio-rezonans, IQS, Allen Carr yöntemi, lazer tedavisi, elektronik sigara, nikotin sigarası). Bu yöntemler etkinliği kanıtlanmış yöntemler değildir ve önerilmez.